Tagro, tractorul romanesc care poate relansa exportul autohton

0
187
Tractor Tagro
Tractor Tagro

Tagro, noul tractor al companiei romanesti Irum, a fost omologat de curand, la eveniment participand si ministrul pentru Mediul de Afaceri, Stefan-Radu Oprea.

Acesta a declarat ca Tagro ar putea să fie unul dintre produsele care să relanseze exportul autohton, comparandu-l cu Duster-ul utilajelor agricole.

„Tagro – tractorul românesc ar putea fi noul Duster al utilajelor agricole. IRUM – O companie românească, a omologat noul tractor de concepţie proprie. Familia Oltean a investit în centrul de cercetare dezvoltare pariind pe creativitatea inginerilor autohtoni. Unii s-au întors chiar din Italia. Şi au reuşit. I-am vizitat cu un scop precis. Să le propun atacarea pieţelor tradiţionale unde tractorul românesc este cunoscut şi apreciat pentru robusteţea lui. Lucrul acesta poate fi realizat inclusiv cu sprijinul consilierilor economici prezenţi pe aceste pieţe şi prin intermediul programelor de promovarea a exportului sau a misiunilor economice. Cred că tractorul românesc poate fi unul dintre produsele care să relanseze exportul autohton. Mizând pe această reuşită Reghinul poate deveni un nou pol de dezvoltare. În jurul unei linii de asamblare, pe o rază se 100 km, de obicei, apar investiţiile firmelor furnizoare de subansamble”, a scris Radu Oprea pe Facebook.

Ministrul pentru Mediul de Afaceri a adăugat că şi alte companii pot profita de succesul tractorului românesc, investiţia în propriul brand fiind şi o contribuţie la crearea brandului de ţară.

Caracteristici tehnice ale tractorului Tagro Irum

TAGRO este un tractor compact, ușor manevrabil, cu transmisie mecanică, confortabil și care este ușor de întreținut.

Motorul de pe TAGRO este o unitate FPT (Fiat Power Train) model F5 de 86 CP, diesel, cu 4 cilindrii in linie, sistem de injectie common rail, cu turbocompresor si intercooler, iar norma de poluare este stagiul IV final.

Tractor Tagro
Tractor Tagro

Utilajul se încadrează în clasa de putere 80-110 CP și dispune de o transmisie mecanica cu 12 viteze si inversor, cu posibilitate de cuplare 4 x4, directie hidrostatica și sistem de frânare cu discuri multiple.

MotorDiesel, F5 FTP (Fiat Power Train), 4 cilindri în linie, common rail, cu turbocompersor și intercooler
Capacitate cilindrică3 387 cm 3
Puterea motorului86 CP ( 63 kW ) la 2200 rot / min
Cuplu maxim354 Nm la 1400 rot / min
Tip răcireCu lichid
Pompă de injecțieTip common rail
Filtru de aerUscat
Normă de poluareStagiu IV final
TRANSMISIE
Cutie de vitezeShuttle cu 12 viteze de mers înainte și 12 viteze de mers înapoi
InversorDe tip mecanic
Blocare diferențialElectrohidraulica
Cuplare tracțiune 4×4Electrohidraulica
Priza de putere spateIndependentă cu 540 / 1.000 rpm
CARACTERISTICI DE MASĂ
Masă proprie3 800 kg – fără contragreutăți
Rezervor combustibil110 l
Rezervor AdBlue20 l
CARACTERISTICI DIMENSIONALE
Lațime2 250 mm
Lungime3 800 mm, 4 400 mm – cu contragreutăți și tiranți spate, 4650 cu tiranți față/spate
Înălțime2 800 mm +-50mm
Ampatament2 320 mm
Ecartament axă față1 480 – 1 530 mm
Ecartament axă spate1 780 – 1 830 mm
Gardă la sol460 mm
SISTEMUL HIDRAULIC
Cuple hidrauliceDouă perechi spate
Debit pompă60 l / min
Capacitate de ridicare în tiranți4 400 kg, cu sistem Auto Lift
CARACTERISTICI FUNCȚIONALE
Carlig remorcareDa, reglabil pe inalțime
DirecțieHidrostatică
Tiranți cuplare rapidăCategoria II
Instalație pneumatică și hidraulică auxiliarăDa
Apărători de noroila roțile față / spate
Contragreutăți față440 kg + cui remorcare față
CABINĂ
certificată ROPS și FOPS, vizibilitate sporită, scaun operator pneumatic cu încălzire, centură de siguranță, girofar, ștergătoare cu spălător parbriz, geam spate cu degivrare, categoria 2 de protectie.
ClimaAutomata
Oglinzi retrovizoareDa
Lumini de lucru2 față / 2 spate
Echipare radioDa

Sursa date tehnice: https://www.irum.ro/tractoare-agricole/irum-tagro-86/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here